رفتن به نوشته‌ها

چگونه می توانیم رژیم غذایی سالم داشته باشیم؟

داشتن یک رژیم غذایی سالم و اصولی برای رسیدن به سلامتی بسیار مهم است و برای داشتن یک رژیم غذایی سالم ، باید نکاتی را به خوبی رعایت کنید.
چگونه رژیم سالم داشته باشیم؟
غذا خوردن سالم با سلامت انسان ارتباط تنگاتنگی دارد و هر چیزی که مربوط به سلامت انسان باشد از اهمیت بالایی برخوردار است. خوردن سالم به معنای محدودیت شدید رژیم ، کاهش وزن یا محروم کردن خود از غذاهایی نیست که دوست دارید.
به معنای احساس عالی بودن ، داشتن انرژی بیشتر ، بهبود سلامتی و تقویت روحیه شما است. اما با این نکات ساده که در بخش سلامت تغذیه در نمناک خواهیم گفت ، شما می توانید یک رژیم غذایی خوشمزه ، متنوع و مغذی یاد بگیرید.

یک رژیم غذایی سالم چیست؟

یک رژیم غذایی سالم نباید خیلی پیچیده باشد. در حالی که برخی غذاها یا مواد مغذی تأثیر مفیدی بر خلق و خوی دارند ، این الگوی رژیم غذایی بسیار مهم است. یک الگوی رژیم غذایی سالم باید در صورت امکان غذای فرآوری شده را جایگزین غذای واقعی کند. غذا تا حد امکان در طرز فکر ، نگاه و احساس تفاوت می کند.
رژیم سالم داشته باشید
اصول و مؤلفه های تغذیه سالم
در حالی که برخی از رژیم های غذایی سخت ممکن است غیر از این باشد ، همه ما برای حفظ یک بدن سالم به تعادل پروتئین ، چربی ، کربوهیدرات ، فیبر ، ویتامین ها و مواد معدنی در رژیم غذایی خود نیاز داریم. . نیازی نیست که گروه های خاصی از مواد غذایی را از رژیم خود حذف کنید ، اما از هر گروه سالم ترین گزینه را انتخاب کنید.
پروتئین رژیم غذایی:

این انرژی به شما می دهد که بایستید و قدم بزنید – در عین حال از روحیه و عملکرد شناختی شما نیز پشتیبانی می کند. پروتئین بالا می تواند برای مبتلایان به بیماری کلیوی مضر باشد ، اما تحقیقات اخیر نشان می دهد که بسیاری از ما به ویژه در سن بالا به پروتئین با کیفیت بالا احتیاج داریم. این بدان معنا نیست که شما باید بیشتر محصولات حیوانی بخورید – انواع منابع گیاهی پروتئین به طور روزانه می توانند اطمینان حاصل کنند که بدن شما تمام پروتئین مورد نیاز خود را دریافت می کند.
تغذیه سالم را اجرا کنید
اهمیت چربی در رژیم غذایی:

همه چربی ها یکسان نیستند. اگرچه چربی های بد می توانند رژیم شما را خراب کرده و خطر ابتلا به برخی بیماری ها را افزایش دهند ، اما چربی های خوب از مغز و قلب شما محافظت می کنند. در حقیقت ، چربی های سالم – مانند امگا 3 – برای سلامتی جسمی و عاطفی بسیار مهم هستند. گنجاندن چربی های سالم بیشتر در رژیم غذایی شما می تواند به شما در بهبود سلامتی کمک کند.
فیبر:

خوردن غذاهای پر فیبر (حبوبات ، میوه ، سبزیجات ، آجیل و لوبیا) به شما کمک می کند تا منظم بمانید و خطر ابتلا به بیماری های قلبی ، سکته مغزی و دیابت را کاهش دهید. همچنین می تواند باعث بهبود پوست و حتی در کاهش وزن شما شود.
کلسیم در رژیم غذایی سالم:

تغذیه سالم با فارسی کلاب

علاوه بر عدم منجر به پوکی استخوان ، نداشتن کلسیم کافی در رژیم غذایی شما می تواند به اضطراب ، افسردگی و مشکلات خواب نیز کمک کند. بسته به سن و جنس شما مهم است که غذاهای غنی از کلسیم را در رژیم غذایی خود بگنجانید ، به میزان کافی ویتامین D ، ویتامین K و منیزیم مصرف کنید.
اصول تغذیه سالم
اهمیت کربوهیدرات ها در رژیم غذایی سالم:

این یکی از منابع اصلی انرژی بدن است ، اما بیشتر آنها باید به جای قند و کربوهیدراتهای تصفیه شده از کربوهیدراتهای پیچیده (سبزیجات ، غلات کامل ، میوه) استفاده کنند. برای جلوگیری از افزایش سریع قند خون ، نوسانات خلقی و انرژی و افزایش چربی از نان سفید ، شیرینی ، نشاسته و شکر خودداری کنید.
راه های ساده اما مهم برای داشتن یک رژیم غذایی سالم و تغذیه مناسب:
1. آهسته بخورید
سرعت غذا خوردن به میزان غذایی که می خورید و افزایش وزن مربوط می شود. اشتها ، چه مقدار غذا می خورید و چه مقدار کامل می شوید به هورمون ها بستگی دارد. این هورمون ها به مغز می گویند گرسنه هستید یا نه. با این وجود ، 20 دقیقه طول می کشد تا مغز شما این پیام ها را دریافت کند. مطالعات نشان داده اند که خوردن به آرامی می تواند تعداد کالری هایی که می خورید را کاهش داده و به شما در کاهش وزن کمک می کند.
2. به جای تصفیه شده ، نان گندم کامل را انتخاب کنید:

به راحتی می توانید رژیم غذایی خود را کمی سالم تر کرده و به جای نان سفید نان گندم را انتخاب کنید. مانند دانه های تصفیه شده ، که به بسیاری از موارد بهداشتی مرتبط بوده اند ، غلات کامل با انواع فواید سلامتی همراه است ، از جمله کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 ، بیماری های قلبی و سرطان. آنها همچنین منبع خوبی از فیبر ، ویتامین های گروه B و چندین ماده معدنی مانند روی ، آهن ، منیزیم و منگنز هستند.
نان سبوس دار
بدون لیست خرید نکنید:
هنگام خرید ، دو استراتژی مهم وجود دارد: لیست خرید خود را قبل از موعد تهیه کنید و گرسنه به فروشگاه نروید.
برای صبحانه ترجیحاً تخم مرغ بخورید:

تخم مرغ ها فوق العاده سالم هستند ، به خصوص اگر صبح ها آنها را میل کنید ، که سرشار از پروتئین با کیفیت بالا و بسیاری از مواد مغذی ضروری هستند که اغلب افراد به اندازه کافی از آن استفاده نمی کنند. خوردن تخم مرغ در صبح احساس سیری را افزایش می دهد. نشان داده شده است که به افراد کمک می کند تا در طی 36 ساعت کمتر کالری بسوزانند ، که این می تواند برای کاهش وزن بسیار مفید باشد.
آب کافی بنوشید تا رژیم سالم داشته باشید:

نوشیدن آب کافی برای سلامتی شما مهم است. بسیاری از مطالعات نشان داده اند که نوشیدن آب می تواند به شما در کاهش وزن ، حفظ وزن و حتی کمی افزایش کالری روزانه شما کمک کند. آنها همچنین نشان می دهند که نوشیدن آب قبل از غذا می تواند باعث کاهش اشتها و کالری در طول وعده غذایی بعدی در افراد میانسال و بزرگتر شود. به عبارت دیگر ، نوشیدن آب

منتشر شده در دسته‌بندی نشده

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *