رفتن به نوشته‌ها

تعریف برنامه بازاریابی جایی نو

یک برنامه بازاریابی که به سادگی تعریف شده است ، اقدامات خاصی را که شما قصد دارید برای علاقه مندی مشتریان و مشتریان بالقوه به محصول یا خدمات خود ارائه دهید ، ترسیم می کند و آنها را ترغیب می کند آنچه را که ارائه می دهید خریداری کنند.

یک برنامه بازاریابی خوب مراحل لازم برای اجرای استراتژی بازاریابی شما را تشریح می کند. به عبارت دیگر ، اهدافی را که شما تعیین کرده اید طول می کشد و آنها را به مراحل قابل اندازه گیری تبدیل می کند ، بنابراین می توانید بفهمید که چگونه می خواهید از اینجا به آنجا برسید.

شما می توانید برنامه خود را به عنوان یک مستقل مستقل یا به عنوان بخشی از یک برنامه تجاری تهیه کنید. در هر صورت ، این یک طرح برای انتقال ارزش محصولات یا خدمات شما به مشتریان است.

قبل از تهیه یک برنامه بازاریابی
شما بدون تحقیق در بازار نمی توانید یک برنامه بازاریابی تهیه کنید. تحقیقات بازار با ارائه اطلاعات حیاتی در مورد مشتریان بالقوه خود (بازار هدف) و امکان سنجی محصولات و خدمات شما ، جهت کلیه تلاشهای بازاریابی شما را راهنمایی می کند.

تحقیقات بازار باید شامل نظارت بر روند صنعت و روندهای اقتصادی ، پیش بینی رقابت برای تعیین چگونگی دستیابی به مزیت رقابتی در قیمت گذاری و خدمات به مشتری و تعیین بهترین راه ها برای دستیابی به بازار هدف خود از طریق تبلیغات سنتی ، رسانه های اجتماعی و کانال های دیگر باشد.

آنچه به یک برنامه بازاریابی می رود
یک برنامه بازاریابی معمولی شامل بخش های زیر است:

خلاصه اجرائی

خلاصه اجرائی ، مروری بر سطح بالا از برنامه بازاریابی است. در این بخش باید خلاصه ای مختصر از برنامه برای افرادی که ممکن است کل سند را نخوانند ، ارائه کند.

شرح کسب و کار

در این بخش توضیح داده شده است که مشاغل چیست ، از جمله مکان ، نام صاحبان مشاغل ، وضعیت فعلی تجارت (موقعیت در بازار) ، بیانیه ماموریت شرکت و مقادیر اصلی و عوامل خارجی که در حال حاضر تأثیر می گذارند یا ممکن است در نهایت تأثیر بگذارد. تجارت.

بازار هدف

در این بخش مشتریانی که مشاغل قصد دارند هدف گذاری کنند ، پروفایل می کند. این شامل:

اندازه بازار و روندهای آینده
اطلاعات دموگرافیک مانند سن ، جنس ، مذهب ، وضعیت تأهل ، سطح تحصیلات ، اندازه خانواده ، پیشینه قومی و فرهنگی ، سطح درآمد و غیره.
علایق ، عادات ، خواسته ها و نیازهای مشتری و اینکه چگونه این عوامل به تقاضای محصولات یا خدمات شرکت مربوط می شوند
پیشنهاد فروش منحصر به فرد

گزاره فروش منحصر به فرد توصیف می کند که شرکت با ارائه یک یا چند مزیت زیر برای مشتریان ، چگونه می تواند مزیت رقابتی در بازار کسب کند:

ارائه محصولی منحصر به فرد یا برتر
تحویل قیمت های پایین
ارائه خدمات بهتر مشتری

منبع : http://jayino.com/blog/

منتشر شده در دسته‌بندی نشده

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *